Daha Fazlası :

Reboot and Select proper Boot device or ve Çözümü


İşlem yapmadan yazının tamamını okuyunuz!

“Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press any key” sorunundan, hatasından bahsedeyim. Bilgisayar açılırken siyah bir arkaplanda beyaz bir yazıyla bu hatayı alırsınız. Herhangi bir tuşa bastığınızda yine bu hatayı verir alt alta ekran bu mesajla dolar.

Öncelikle hatanın çevirisini yapacak olursak, karşılığı: “ Önyükleme yapın ve önyükleme aygıtını seçin veya seçilen önyükleme aygıtına önyükleme medya(CD, DVD) aracı ekleyin ve bir tuşa basın. ” dır.

Hatadan da anlaşılacağı üzere bilgisayarınız HDD’yi göremediği için başlatılmamaktadır.


1) Öncelikle BIOS ayarlarınıza bakmanız doğru olur. Bilgisayar açılırken DEL tuşuna bastığınızda BIOS ayarlarına yönlendirilirsiniz. Advanced BIOS Features kısmına girin ve aşağıdaki resme yakın bir menü gelecektir. Farklı olma ihtimali vardır. First Boot Device yani birinci önyükleme aygıtı olarak Hard Disk yaparsınız. Kaydedip çıkarsınız, bilgisyarınız yeniden başlar.

İşlem yapmadan yazının tamamını okuyunuz!
“Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press any key” sorunundan, hatasından bahsedeyim. Bilgisayar açılırken siyah bir arkaplanda beyaz bir yazıyla bu hatayı alırsınız. Herhangi bir tuşa bastığınızda yine bu hatayı verir alt alta ekran bu mesajla dolar.

Öncelikle hatanın çevirisini yapacak olursak, karşılığı: “ Önyükleme yapın ve önyükleme aygıtını seçin veya seçilen önyükleme aygıtına önyükleme medya(CD, DVD) aracı ekleyin ve bir tuşa basın. ” dır.


Hatadan da anlaşılacağı üzere bilgisayarınız HDD’yi göremediği için başlatılmamaktadır.

1) Öncelikle BIOS ayarlarınıza bakmanız doğru olur. Bilgisayar açılırken DEL tuşuna bastığınızda BIOS ayarlarına yönlendirilirsiniz. Advanced BIOS Features kısmına girin ve aşağıdaki resme yakın bir menü gelecektir. Farklı olma ihtimali vardır. First Boot Device yani birinci önyükleme aygıtı olarak Hard Disk yaparsınız. Kaydedip çıkarsınız, bilgisyarınız yeniden başlar.

BIOS menüsündeki ayarların yerleri anakarttan anakarta değişiklik gösterebilir. İlgili BIOS ayarını belirtilen bölümde bulamadıysanız şu bölümleri bulmayı deneyin:

BIOS menüsündeki ayarların yerleri anakarttan anakarta değişiklik gösterebilir. İlgili BIOS ayarını belirtilen bölümde bulamadıysanız şu bölümleri bulmayı deneyin:
Boot > Boot Device Priority > 1st Boot Device > {harddiskiniz}
Advanced BIOS Features > First Boot Device > {harddiskiniz}
Boot Sequence > {harddiskiniz}
BIOS FEATURES SETUP > Boot Sequence > {harddiskiniz}
Eğer zaten HDD seçili ise 2. yönteme bakalım

2) 1. yöntemde size yarar bir şey bulamadıysanız, 2. yöntem %80 probleminizi çözecektir. Bilgisayar ilk HDD’yi görmesine rağmen HDD’yi başlatamıyorsa HDD’de sorun vardır. Sorun donanımsaldır. Kasayı açmanızı veya açtırmanızı ve bağlantıları kontrol etmenizi tavsiye ederim. Temazsızlık, bağlantı hataları vb. gibi problemlerden kaynaklanabilir. Öncelikle harddisk bağlantılarını kontrol edin. Kasanın içini açmışken temizlik yapmanızı da öneririm. Tozunu alın, yıkayın falan demiyorum ha! 2 kere bu sorunla karşılaştıysam ikisinde de temazsızlık vardı. Temazsızlık var ise kablonuzu değiştirmelisiniz. Değiştirdiğinizde yine aynı hatayı alıyorsanız %90 HDD niz bozuk, %10 ihtimal de HDD’nizin anakartınıza bağlı olduğu Sata/ide kanalı bozuktur. Kanalı değiştirmeyi de deneyebilirsiniz[/size][size=10pt]Bu hatayı aldığınız sürece format atmanız da mümkün değildir. Çünkü bir önyükleme aracı başlatılamıyor demektir. Bu durumda Windows da başlatılmaz. Bu da büyük ölçüde son söylediğim yöntemi doğruluyor.


Kasayı daha önce açmadıysanız, açmayı denemenizi tavsiye etmiyorum. Profesyonel birisi yanınızda olsun!


RAM’den kaynaklanması muhtemeldir. Bu sorunu yeni bir RAM takıp da çözenler var. Eğer başka slota takınca çalıştıysa, RAM değil de eski slot problemli olabilir. Donanımsal bir şey olduğu için her şeyden şüphelenmek lazım.

Sorunun çözümü ile ilgili alternatif bir çözüm yolu daha sunmak istiyorum. Söylediğim çözüm yollarının hepsi denenmiştir ve olumlu sonuçlar alınmıştır. Umarım, bunlardan bir tanesi işinizi görür.

HDD’den çıkan kabloların uçlarını değiştirin. SATA kablosunun takıldığı yerleri değiştireceksiniz. Birinci uç A’ya, ikinci uç B’ye takılı ise birinci uç B’ye, ikinci uç A’ya takılacaktır. Sorununuz hala çözümlenmediyse, HDD kablosundaki gibi tüm kabloların uçlarını değiştirin.
Share this article :

+ yorum + 41 yorum

6 Temmuz 2015 02:04

Arkadaşlar benim bilgisayarım her seferinde reboot and select proper device hatası veriyor delete tuşuna basıyorum bios ayarları açılmıyor ne yapmam lazım? Windows 7 samsung leptop markası lütfen yardım

8 Kasım 2015 15:40

F2 f8 f10 bunlarada bas biosa girersin

7 Aralık 2015 04:32

S.a. ayni hatayi bende aliyorum biostan hdd yi 1.siraya aliyorum bilgisayar aciliyor sonra aradan bi kaç gün gecince tekrar eskisi gibi oluyor acaba bios guncellemesi mi yapmaliyim

2 Ocak 2016 12:01

Kasayı kendimiz açarsak bi sorun olurmu elektrik çarpması falan

2 Ocak 2016 12:02

Kasayı kendimiz açarsak bi sorun olurmu elektrik çarpması falan

16 Şubat 2016 23:00

bilgisayar açıldıktan sonra "del" tuşuna basın

10 Mart 2016 09:43

Del tuşu yanı sayıların oradaki nokta

22 Nisan 2016 08:25

f2 basarak girebilirsin

1 Haziran 2016 13:44

Bataryayi cikarin hic bi sıkıntı olmaz..

1 Haziran 2016 13:46

Bataryayi cikarin hic bi sıkıntı olmaz..

2 Haziran 2016 03:06

biosta sizin anlattığınız Advanced BIOS Features kısmı yok bende yardım lütfen

28 Eylül 2016 13:55

Arkadaşlar bendede aynı sorun var ama klavye hiçbir şekilde çalışmıyor. Klavye ışığı yanıyor ama

28 Eylül 2016 13:55

Arkadaşlar bendede aynı sorun var ama klavye hiçbir şekilde çalışmıyor. Klavye ışığı yanıyor ama

14 Ekim 2016 06:20

Fişi çektim sonra oldu fakat düzelmiyor

23 Ekim 2016 05:32

Bilgisayari aciyorum hangi tusa bassam yine ayni yazi cikiyor f1 f2 f3 hepsini denedm deli de denedim olmuyor yardim edebcek bri varmi

23 Ekim 2016 05:33

Bilgisayari aciyorum hangi tusa bassam yine ayni yazi cikiyor f1 f2 f3 hepsini denedm deli de denedim olmuyor yardim edebcek bri varmi

29 Ekim 2016 03:41

Ya delta tuşuna basiyorm devaminda ne yapacağım pc acilmiyor

29 Ekim 2016 03:42

Ya delta tuşuna basiyorm devaminda ne yapacağım pc acilmiyor

29 Kasım 2016 09:25

Mavi ekran oluşuyor ne yapılacak

Adsız
23 Ocak 2017 14:27

AMERİCAN MEGATRENDS DİYE BİŞEY ÇIKIYOR YARDIM

5 Şubat 2017 21:58

hdd yerinden kaymış biraz kaydırdır yuvasına düzeldi. Allah razı olsun

15 Mayıs 2017 10:48

ayni hatayi aldim del tusuna bastim daha biosa girmeden acildi pc

23 Mayıs 2017 06:22

Hdd den yapıyor

21 Haziran 2017 14:11

Önyüklenebilir önyükleme disketi yok ve herhangi bir tuşa basın yazıyor klavyem çalışmıyor

28 Haziran 2017 00:28

Kardeşim aynı hata bendede oldu sen çözüm buldunmu

22 Temmuz 2017 17:02

Eger cift hdd kullaniyorsaniz sata kablosunu birinden cikarin sorun cozuliyor

2 Eylül 2017 04:27

Valla butjn elektrik aksamini soktum taktım oldu

11 Eylül 2017 05:19

Bendede aynı hatayı veriyor denilenlerin aynısını yapıyorum advances BİOS features e girdiğim zaman arkadaşın dediği yer gelmiyor daha kısa bir bölüm geliyor yardımcı olursanız sevinirim

12 Eylül 2017 04:02

Rami çıkardım başka solota taktim düzeldi çok teşekkürler

12 Eylül 2017 09:11

Ben pc yi yeni toplattirsim freedos bir pc windows daha yuklu deil boyole hata vermesi normalmi

13 Eylül 2017 13:12

Adamın dediklerinin yarısını yaptım kasayı temizleyin kısmına kadar ama kasayı temizlemedim iki kere reset attım yani yeniden başlattım oldu gerçekten tşk...

2 Kasım 2017 13:29

Bizim bilgisayar da bios menüsü açılmıyor harddisk yanmış olabilirmiş karta mi sorun var dir yoksa içindeki

2 Mart 2018 00:47

Kasadaki kablolar oynamıştır arkadaşlar kabloları elleyip yerine tam girmişmi diye bakın oluyor benim öyle oldu

28 Mayıs 2018 23:40

Okulda akıllı tahtada aynı sorun var. Kasayı açmamız mümkün değil. Bütün başlatma seçenekleri sabit diske ayarlı ama hep aynı sorun veriyor.

8 Temmuz 2018 02:19

1. Yöntemde dediğiniz yere geldim ama HDD diye bir şey yok. Ne yapmalıyım?

2 Eylül 2018 09:53

Teşekkür ederim elinize emeğinize sağlık...

4 Kasım 2018 01:11

bende laptob var normalde f2 den giriyodu biosa şimdi girmiyo

20 Aralık 2018 10:01

1.yöntemdeki advanced bios featurese geldim sonra napca

28 Aralık 2019 09:03

Bilgisayarı yeni topladım çalıştırdım hiçbir sorun yoktu.
Format aynaya uğraştım biraz bios ayarlarını değiştirdim.
Önceliği dvdye ayarladım.
Sonra bu hatayı verdi geri düzeltmek istedim ama artık bios satayi hiç görmüyor. Sadece dvdyi gösteriyor geri harddiske anlamiyom önceliği. Donanımsal sorun olur mu ?

29 Nisan 2020 03:05

Cok teşekkürler. Açıklamalarınızı okuyarak problemi hallettim. İlk defa bios ayarlarına da girmiş oldum..
Kolay gelsin...

30 Ekim 2022 06:25

Merhaba Pardus dan windows'a geçiş yaparken hata verdi şimdi açılmıyor. Bir türlü formatı kabul etmiyor

Yorum Gönder

 

Copyright © 2011. PccNett . Tüm Hakları Saklıdır.
Design Template by pccnett | Support by creating website | Powered by Blogger